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BHEL Vigilance-Online Complaint System / भेल सतर्कता-ऑनलाइन शिकायत प्रणाली

(शिकायत दर्ज करें )
(शिकायत की स्थिति )
 
Instruction -
  • • This system can be used-
    • i) To lodge a complaint regarding corruption, malpractice or misconduct on the part of any stakeholder of the company.
      ii) To provide any feedback/ suggestion concerning functioning of the company.

  • • Complaint should be specific with relevant details like NIT no. and date etc. in case of purchase related complaint.
  • • Correct name and address of the complainant are mandatory for processing the Complaint.
  • • Action could be taken against persons making false complaints {refer Clause no. 1.3.3.2(i), Volume-I of CVC Vigilance Manual (Edition-VI)}
  • • Anonymous/Pseudonymous Complaint will not be entertained.
  • • For registering a complaint, mobile number is required to receive OTP.


    निर्देश -

    • इस प्रणाली का इस्तेमाल किया जा सकता है-
    i) कंपनी के किसी भी हितधारक के हिस्से में भ्रष्टाचार, कदाचार या दुराचार के बारे में शिकायत दर्ज करने के लिए।
    ii) कंपनी के कामकाज से संबंधित कोई भी प्रतिक्रिया / सुझाव प्रदान करना।

    • शिकायत को विशिष्ट विवरण जैसे एनआईटी नं। के साथ विशिष्ट होना चाहिए। और खरीद आदि के मामले में तारीख आदि।
    शिकायतकर्ता का नाम और पता शिकायत करने के लिए आवश्यक है।
    • झूठी शिकायत करने वाले लोगों के खिलाफ कार्रवाई की जा सकती है। 1.3.3.2 (i), सीवीसी सतर्कता मैनुअल (संस्करण- VI) का वॉल्यूम -1
    • बेनामी / छद्म नामक शिकायत पर विचार नहीं किया जाएगा।
    • शिकायत दर्ज करने के लिए, ओटीपी प्राप्त करने के लिए मोबाइल नंबर की आवश्यकता है